پایان نامه بررسی تاثیر روش های تدریس نوین آموزش علوم تجربی در میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی

عنوان پایان نامه: بررسی تاثیر روش های تدریس نوین آموزش علوم تجربی در میزان یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی تدریس و یادگیری در فرایند آموزش و پرورش دارای اهمیت ویژه ای می باشد. مطالعه عوامل و عناصر گوناگونی که در تدریس و یادگیری مؤثر هستند برای همه دست اندرکاران، علاقه مندان به ویژه معلمان ضروری است. الگوهای تدریس و چگونگی تهیه و تنظیم برنامه های درسی متناسب با این الگوها یکی از دغدغه های متخصصان و دست اندرکاران آموزش و پرورش است. هر الگوی تدریس شامل مجموعه ای از عوامل و عناصر منظم و منسجم از جمله روش تدریس و محتوا، مواد آموزشی، هدف، فعالیت و مهارت معلم و فعالیت یادگیرنده می باشد. هر الگو بسته به هدف و ویژگی های خاص خود برخی از عناصر تاثیر گذار بر موقعیت یاد گیری را بیشتر مورد توجه قرار می دهد. به عنوان مثال الگوی پیش سازمان دهنده به انتقال اطلاعات به صورت معنادار و موثرکمک می کند، ساخت شناختی دانش آموزان را استحکام می بخشد، پایداری و روشنی دانش قبلی شاگردان را افزایش می دهد، تمایل به کاوشگری و عادت های تفکر دقیق را در آنها رشد می دهد، دارای معانی مهمی در ساماندهی برنامه درسی و شیوه تدریس است، لنگرگاه…

پرسشنامه منزلت اجتماعی
پرسشنامه / اکتبر 22, 2013

عنوان پرسشنامه: منزلت اجتماعی تعداد گویه ها: ۱۱ هدف: سنجش اعتبار و شأن اجتماعی زیر مقیاس ها: احترام و نقوذ – درآمد و ثروت – ارزش و اهمیت نمره گذاری: دارد روایی و پایایی: دارد تعداد صفحات: ۲ فرمت فایل: word   توجه: کاربر عزیز، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید در اختیارتان قرار می گیرد همچنین لینک دانلود به ایمیلتان نیز ارسال می شود.

پرسشنامه سرمایه فرهنگی بوردیو
پرسشنامه / اکتبر 22, 2013

عنوان پرسشنامه: سرمایه فرهنگی بوردیو از دیدگاه بوردیو در تقسیم بندی انواع سرمایه استفاده شده است. بوردیو سرمایه فرهنگی را به سه دسته تقسیم می کند. ۱- سرمایه فرهنگی تجسم یافته یا متجسد (سرمایه بدنی و فردی) ۲- سرمایه فرهگی عینیت یافته ۳- سرمایه فرهنگی نهادی و ضابطه ای تعداد گویه ها: ۲۲ هدف: سنجش ارزشها و نمودهای فرهنگی و هنری زیر مقیاس ها: سرمایه فرهنگی تجسم یافته یا متجسد – سرمایه فرهنگی عینیت یافته – سرمایه فرهنگی نهادی و ضابطه ای نمره گذاری: دارد روایی و پایایی: دارد تعداد صفحات: ۳ فرمت فایل: word   توجه: کاربر عزیز، لینک دانلود بلافاصله پس از خرید در اختیارتان قرار می گیرد همچنین لینک دانلود به ایمیلتان نیز ارسال می شود.

پایان نامه بررسی تاثیر تغذیه صحیح در یادگیری دانش آموزان مقطع متوسطه دخترانه

عنوان پایان نامه: بررسی تاثیر تغذیه صحیح در یادگیری دانش آموزان مقطع متوسطه دخترانه به طور کلی هر موجود زنده برای رشد و نمود و ادامه زندگی و انجام اعمال حیاتی لازم احتیاج به جذب مرتب موادی دارد که بنام غذا خوانده می شود . وضعیت تغذیه دانش آموزان در مدارس از دیر باز مورد توجه اندیشمندان علم تغذیه است زیرا این گروه از افراد جامعه آینده سازان مملکت هستند و مسائل مربوط به سلامتی آنها همیشه مورد توجه بوده است. تحقیق حاضر به بدنبال ، بررسی تاثیر تغذیه صحیح در یادگیری دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه دخترانه بود. این تحقیق توصیفی و به روش میدانی انجام گرفت ؛ بدین منظور ۲۰ نفراز دانش آموزان دختر مقطع متوسطه در جامعه مورد مطالعه به عنوان نمونه در این تحقیق شرکت کردند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در این تحقیق ، پرسشنامه محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق هم از طریق آمار توصیفی با استفاده از spss و Excel انجام گرفت . نتایج یافته ها : ۱- این تحقیق نشان داد که وضعیت اقتصادی در یادگیری دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه دخترانه تاثیر خیلی زیادی دارد. ۲- این تحقیق نشان داد که نوع غذای مصرفی در یادگیری دانش آموزان…

پایان نامه بررسی شیوع افسردگی در بین دانشجویان

عنوان پایان نامه: بررسی شیوع افسردگی در بین دانشجویان این پژوهش با عنوان بررسی مقایسه ای نظرات دانش آموزان، دبیران و مدیران در مورد عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشی در مدارس دولتی و غیر دولتی پایه اول متوسطه اجراء شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل ۱۲۸۶ نفر دانش آموز، ۷۸ دبیر و ۳۰ مدیر آموزشی فعال بوده و با استفاده از جدول مورگان تعداد ۳۹۵ نفر (۲۹۷ نفر دانش آموز، ۶۵ دبیر و ۲۸ مدیر آموزشی) به عنوان نمونه آماری انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. روش نمونه برداری به صورت تصادفی ساده بوده است. برای گردآوری داده از سه نوع پرسشنامه محقق ساخته به ترتیب برای دانش آموزان، دبیران و مدیران آموزشی (که مولفه های عوامل فردی، خانوادگی، اجتماعی و آموزشگاهی کیفیت آموزشی در مدارس را مورد آزمون قرار می داد) استفاده شده که پایایی آنها به ترتیب ۰٫۷۹ ، ۰٫۸۴ و ۰٫۹۱ می باشد. جهت آزمون فرضیات یک تا چهار با استفاده از آزمون F و برای فرضیه شماره پنج از آزمون Manova استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد عوامل موثر(فردی، خانوادگی، اجتماعی و آموزشگاهی) با کیفیت آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی پایه اول متوسطه از دیدگاه دانش آموزان، دبیران و مدیران آموزشی…

مقاله بررسی موانع بروز خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ، معلمان و مدیران

عنوان مقاله: بررسی موانع بروز خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان ، معلمان و مدیران خلاقیت و نوآوری از جمله عواملی است که نقش بسیار مهمی در توسعه و حل مشکلات آموزش و پرورش دارد. بنابراین سازمانهای آموزشی که در فکر پویایی هستند، به این مفهوم توجه ویژه‏ای دارند و برای نهادینه کردن تفکر خلاق در معلمان و دانش آموزان تلاش می کنند. اما همواره موانعی در راه تفکر خلاق وجود دارد که افراد به دلیل ناآگاهی از این موانع و یا بی ‏توجهی به آن در دستیابی به آن ناموفق هستند. ضمنا تنها وجود نداشتن موانع موجب ایجاد تفکر خلاق در سازمان نمی‏ شود؛ بلکه عامل تشویق افراد به کارگیری این تفکر موتور محرکه افراد در حرکت به سوی ایده‌های خلاق است و سازمانهایی که بدین سو سوق داده می شوند هر روز نوآورتر می شوند و نوآوری راه نجات این سازمانها محسوب می شود. باتوجه به اینکه تاکید اصلی در این مقاله بررسی موانع بروز خلاقیت و نوآوری در محیط آموزشی بوده است. در این راستا تلاش شده تا ضمن بیان خلاصه ای از اهمیت مسئله خلاقیت و نوآوری در توسعه، رشد و بقای سازمانهای آموزشی ، سپس موانع آن مورد شناسایی و راههای غلبه بر آنها را…

پایان نامه بررسی نقش تشویق در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان

عنوان پایان نامه: بررسی نقش تشویق در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان تشویق و پاداش و ثواب از مهمترین انگیزه پیشبرد تعلم به شمار می رود، و منظور از ثواب و پاداش، هر عملی است که در تثبیت تمایلات و نیل به آمال انسان موثر می باشد. تحقیق حاضر به بدنبال ، بررسی نقش تشویق در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. این تحقیق توصیفی و به روش میدانی انجام گرفت ؛ بدین منظور ۲۰ نفراز معلمان مقطع ابتدایی در جامعه مورد مطالعه به عنوان نمونه در این تحقیق شرکت کردند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده در این تحقیق ، پرسشنامه ۲۰ سئوالی محقق ساخته بود. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق هم از طریق آمار توصیفی با استفاده از spss و Excel انجام گرفت . نتایج یافته ها : – این تحقیق نشان داد که والدین به عنوان یکی از عوامل ایفا کننده نقش تشویق در یادگیری دانش آموزان تاثیر خیلی زیادی دارد. – این تحقیق نشان داد که معلمان به عنوان یکی از عوامل ایفا کننده نقش تشویق در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر زیادی دارد. – این تحقیق نشان داد که اصول تشویق در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر زیادی دارد. –…

پایان نامه تعیین رابطه خلاقیت و جو سازمانی اداره آموزش و پرورش

عنوان پایان نامه: تعیین رابطه خلاقیت و جو سازمانی اداره آموزش و پرورش هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین جو سازمانی و خلاقیت کارکنان اداره ی آموزش و پرورش است. لذا روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می ‌باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان اداره ی آموزش و پرورش می باشد که شامل ۵۰ (۸ زن و ۴۲ ) نفر بصورت نیروی رسمی در اداره ی آموزش و پرورش مشغول به کار می باشند که نمونه آماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شده است. جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه استاندارد جو سازمانی هالپین و کرافت و پرسشنامه خلاقیت رندسیپ که از روایی و پایایی بالاتری برخوردار بود استفاده شد. و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری spss برای آزمون فرضیات با استفاده از آمار ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه ( به روش گام به گام ) استفاده شد که نتایج حاصل از آن نشان می دهد که بین جو سازمانی و خلاقیت کارکنان رابطه مثبت معناداری وجود دارد بطوریکه از میان ابعاد جو سازمانی حاکم بر اداره آموزش و پرورش ، متغییر ملاحظه گری بیشترین پیش بینی را بر خلاقیت کارکنان اداره ی آموزش و پرورش…

آزمون شخصیت SCL-90-R
پرسشنامه / اکتبر 18, 2013

هرم اولیه این پرسشنامه توسط درگوتیس، لیپمن و کوری در سال ۱۹۷۳ تدوین شد و در سال ۱۹۷۶ توسط درگوتیس و ویکلزوراک تجدید نظر شد. نمره های « پرخاشگری، اضطراب، وسواس، حساسیت فردی، شکایات جسمانی، تصورات پارانوئیدی، افسردگی، ترس مرضی » بالاتر از ۲ نشان از بیماری است در حد ۱ نشان از زمینه بیماری است و هر چه به صفر نزدیک شود بهتر است. نمره ۱ در روانپریشی نشان از مشکلات روان رنجورخویی دارد و هرچه به صفر نزدیک شود بهتر است. داشتن نمره بالاتر از ۲ در بقیه آیتم های این آزمون نشان از زمینه های بیماری زا است و یا ایجاد کننده زمینه آن می باشد و داری ۱۶ خرده آزمون می باشد. تعداد گویه ها: ۲۸ هدف: ارزیابی شاخص های بهداشت روانی (۹ نشانه مرضی) زیر مقیاس ها: شکایات جسمانی – حساسیت در بین فردی – وسواس – افسردگی – اضطراب – پرخاشگری – ترس مرضی – افکار پارانوئید – روان پریشی سازندگان پرسشنامه: درگوتیس و ویکلزوراک معرفی آزمون: دارد مبانی نظری: دارد نمره گذاری: دارد تفسیر نتایج: دارد روایی: دارد (ایرانی و خارجی) پایایی: دارد (ایرانی و خارجی) هنجاریابی: دارد مقاله: دارد (رایگان) منبع: دارد سال انتشار: ۱۹۷۶ تعداد صفحات: ۱۶ فرمت فایل: word  …

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

عنوان پروپوزال: بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه یکی از آفت های بزرگ آموزش و پرورش و خانواده ها که همه ساله به میزان زیادی امکانات ، منابع و استعداد های بالقوه انسانی و اقتصادی را تلف می کند؛ و تاثیرات غیر قابل جبرانی در ابعاد فردی و اجتماعی به جای می گذارد پدیده افت تحصیلی است (امین فر،۱۳۶۵). با توجه به دامنه اثرات ناشی از آن، این پژوهش برآنست تا به بررسی عوامل موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان در مدارس دخترانه مقطع متوسطه بپردازد لذا روش تحقیق توصیفی خواهد بود که بصورت میدانی از طریق پرسشنامه های محقق ساخته صورت خواهد گرفت که امید است مورد توجه قرار گیرد. فهرست مطالب مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف تحقیق هدف کلی اهداف جزئی سوالات اصلی پژوهش مبانی نظری و پیشینه تحقیق افت تحصیلی تاریخچه افت تحصیلی بررسی علل و عوامل افت تحصیلی عوامل فردی عوامل درون سازمانی عوامل برون سازمانی عوامل اختصاصی افت تحصیلی عوامل موثر بر افت تحصیلی خسارت های ناشی از افت تحصیلی راهکارهایی برای کاهش افت تحصیلی پیشینه تحقیق روش شناسی تحقیق یافته های تحقیق بحث و نتیجه گیری منابع ضمیمه تعداد صفحات: ۲۸ فرمت فایل: word   توجه:…